خارخاسک

خواص درمانی خارخاسک

خارخاسک گیاهی یک ساله با برگ های نا مساوی و طبیعت گرم و خشک است و از خانواده اسفندها بشمار می رود میوه های این گیاه در اواخر فصل تابستان برداشت می شوداین گیاه حاوی ساپونین ها، لیگنینامیدها، فلاونوئیدها، آلکالوئیدها و گلیکوزیدها است و مطالعات روی حیوانات نشان می دهد در افزایش ترشح هورمون های جنسی و در درمان فشارخون ، بیماری های قلبی موثر است.

برخی از خواصی که برای خارخاسک به اشاره شده است:

    • خارخاسک یک ادرار آور طبیعی است و به عنوان یک ادرار آور طبیعی عمل می کند. خارخاسک قادر به افزایش تکرر ادرار است که نشان دهنده آن است که این گیاه می تواند یک درمان طبیعی برای درمان سنگ کلیه باشد.
    • عصاره خارخاسک می تواند اثر قوی در التیام و تسکین درد و التهاب نیز داشته باشد. همچنین در کنترل سطح قند خون نیز موثر است.
    • تحقیقات نشان می دهد که مصرف عصاره خارخاسک به صورت خوراکی، می تواند علائم آنژین صدری را کاهش دهد.
    • مصرف خارخاسک به صورت خوراکی با ۹ گیاه دارویی دیگر قرمزی پوست و تحریک پوست در بزرگسالان و کودکان را که مبتلا به اگزما هستند، کاهش می دهد.
    • خارخاسک همچنین در غلبه ی به مشکلات ناباروری مفید است. خارخاسک می تواند به مردان و زنانی که دچار مشکلات مرتبط با ناباروری هستند کمک کند. این گیاه هم چنین به طور فوق العاده ای در بهبود گر گرفتگی، تعریق، افسردگی، بی خوابی و اضطراب بدون تاثیر بر هورمون های زنانه، موثر است. مانند FSH و LH و غیره. استفاده از خارخاسک روش بهتری برای درمان مشکلات ناباروری مردان به خصوص مشکلات مرتبط با اسپرم است.
    •  گیاه خارخاسک مناسب ترین روش درمان ناتوانی جنسی است. این گیاه برای بازگرداندن و بازسازی انرژی مفید است و به افزایش استحکام و بهبود عملکرد فیزیکی بدن کمک می کند.
    • خارخاسک یکی از بهترین روش ها برای بازسازی قدرت، سرزندگی و استقامت و قوت ماهیچه و همچنین بهبود متابولیسم است. زمانی که شروع به استفاده از آن می کنید، سطح انرژی بالا می رود و منجر به افزایش پایداری بدن می شود.
    • تحقیقات اولیه نشان می دهد که مصرف مواد محتوی خارخاسک و ادویه کاری به مدت ۱۲ هفته می تواند علائم تجویز دارویی مانند تامسولوسین در افراد مبتلا به بزرگی پروستات را کاهش می دهد. تحقیقات اولیه دیگری نشان می دهد که مصرف مکمل های حاوی خارخاسک، جلبک قهوه ای، کیتوزان و دانه نخل به مدت دو ماه علائم و کیفیت زندگی در افراد مبتلا به کمبود عملکرد دستگاه ادراری را بهبود می دهد.
    • خواص قوی در پوسته خارخاسک وجود دارد. این خواص به عنوان یک ضد انگل و نیرو بخش عمل می کنند. به منظور درمان مشکلات مرتبط با سنگ کیسه صفرا، باید از خارخاسک استفاده کنید
    • کلیه ها می توانند با استفاده از فواید خواص خارخاسک درمان شوند. این گیاه یک درمان موثر برای درمان سنگ های کلیه است. خارخاسک به استحکام و تغذیه کلیه ها کمک می کند. سنگ های کلیه، قولنج کلیه و عفونت های کلیه می توانند توسط خارخاسک به طور موثری درمان شوند. این موضوع امکان پذیر است چرا که خارخاسک شدت جریان را در دستگاه دفع ادرار، افزایش می دهد. گیاه خارخاسک پاکسازی دیواره دستگاه دفع ادرار و دفع مواد زائد را بر عهده می گیرد. سلول های دستگاه دفع ادرار نیز توسط خارخاسک تغذیه و مستحکم می شوند.

عوارض گزارش شده:

بعضی از افراد علائم منفی رایج آن را گزارش داده اند که شامل مواردی از قبیل گرفتگی عضلات،معده درد،اسهال، یبوست،حالت تهوع، استفراغ، مشکل خواب،خونریزی شدید قاعدگی بوده است.