خرنوب

خواص درمانی خرنوب

 مهمترین و اصلی‌ترین خاصیت خرنوب استفاده از آن برای رفع مشکلات نابارری مردان می باشد. مصرف دانه های این گیاه، باعث افزایش تحرک اسپرمها و کیفیت آنها میشود و از همین رو مشکل ناباروری آقایان که عموما به دلیل کمبود اسپرم و کندی سرعت آن مربوط میشود را برطرف میکند. به این منظور، خرنوب را هسته گرفته و با گیاه جنسینگ، گرد لقا و گرد گل آسیاب و به آن مقدار ۵۰۰ گرم عسل اضافه کنید. از این معجون هر روز صبح ناشتا یک قاشق مرباخوری میل کنید. مصرف این معجون باعث تقویت قوای جنسی نیز میشود. از دیگر خواص خرنوب خاصیت خلط آور بودن است و به همین دلیل به درمان سرفه و مشکلات دستگاه تنفسی کمک میکند. همچنین مصرف این گیاه برای درمان تنگی نفس و تورم ریه مفید است.

گیاه  داروییخرنوب دارای انواع ویتامینها و مواد معدنی مانند املاح کلسیم سدیم، پتاسیم و ویتامینای، ویتامین ث و انواع ویتامین های گروه ب به ویژه ب۱ ، اسیدگالیک و برخی انواع اسید آمینه است. از شیره این گیاه دارویی در صنایع غذایی استفاده میشود. در گذشته از این گیاه به جای شکر استفاده می شده است. امروزه نیز یک جایگزین عالی برای کاکائو ، شکلات و مواد قندی به ویژه برای کسانی است که در رژیم غذاییشان می بایست قند را حذف کنند.

برای درمان نازایی خصوصا در آقایان که به تعداد بالا در جامعه امروزی مشاهده می کنیم به عنوان یک گیاه دارویی خیلی مهم استفاده می شود. گیاه خرنوب از نظر فوایدی که دارد گیاهی بدون رقیب می باشد. در مردان بالا برنده تعداد اسپرمها وبالا برنده کیفیت اسپرمها می باشد و از زمانهای قدیم به عنوان درمان نازایی مورد استفاده می باشد.

گیاه دارویی خرنوب باعث افزایش میل جنسی، بهبود مورفولوژی و تعداد اسپرم و افزایش توان حرکت اسپرمها می شود. تجربه و آزمایشات نشان داده مصرف ۹ تا ۱۲ کیلوگرم خرنوب در طول ۳ الی ۴ ماه اثر شگفت انگیزی بر باروری آقایان بجا گذاشته است.

دمنوش و چای خرنوب:

  • کلسیم موجود در دمنوش خرنوب باعث افزایش شیر مادر در زنان شیرده می شود
  • چای و دمنوش خرنوب با کاهش اشتها به لاغری و افزایش وزن افراد کمک می کند
  • دمنوش خرنوب سرشار از ویتامین A بوده و به تقویت بینایی و درمان بیماری چشمی کمک می کند
  • دمنوش خرنوب  علاوه بر اینکه در افزایش تعداد اسپرم و تحرک اسپرم ها دارویی  و بهبود تولید اسپرم در مردان بی نظیر و موثر می باشد ، در درمان زود انزالی مردان نیز در ردیف موثرترین و طبیعی ترین داروها جای دارد.

طرز تهیه دمنوش خرنوب

۲ قاشق چای خوری پودر خرنوب یا ۱۰ عدد خرنوب خشک و خرد شده را در یک فنجان آب جوش بریزید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند تا دم بکشد، دمنوش خرنوب آماده است از صافی رد کنید و بنوشید.

چون خرنوب طعم شیرینی دارد نیازی به شیرین کننده ندارید.