زردچوبه

خواص درمانی زردچوبه

اثرات اصلی این گیاه عبارتند از:                                ضد التهاب، آنتی اکسیدان، محافظت از کبد، تحریک ترشح صفرا

خاصیت ضد مسمومیت زردچوبه:       زردچوبه باعث عملکرد درست دستگاه گوارش فوقانی میشود و در مقابله با عفونت و التهاب معده و روده کوچک، بسیار خوب عمل میکند. همزمان ترشح صفرا را تحریک کرده از مسمومیت کبد نیز جلوگیری میکند.

پیشگیری از سرطان:                                زردچوبه در بسیاری از بیماری هیا مزمن نقش درمانی ویژه ای ایفا می کند. اخیراً نیز بطور فزاینده ای به عنوان گیاه پیشگیری کننده از سرطان مصرف میشود. آنچه بیشتر مورد بحث قرار میگیرد این است که آیا زردچوبه برای شرایطی که بیماری سرطان تشخیص داده شده است مکمل غذایی ارزشمندی بشمار میرود یا خیر. در این شرایط گیاه باید با مشورت پزشک یا متخصص طب گیاهی مرود استفاده قرار گیرد.

اثر آنتی اکسیدانی ریشه به این معناست که در بسیاری از بیماریها ی مزمن نقش دارویی دارد. تحقیقات اخیر اثر مثبت زردچوبه را در ماود گوناگونی مانند سوء هاضمه، تهوع، ورم معده، زخم معده، اختلالات کبدی، کلسترول بالا، ورم مفاصل، مشکلات التهابی و خودایمنی مانند آرتریت روماتوئید و بیماری کرون دریافته اند. اثر دیگر زردچوبه که کمتر شناخته شده است ویژگی ضد قارچی آن است که بر ضد قارچ اثر خوبی خواهد داشت. ریشه این گیاه نیز سرعت لخته شدن خون را کاهش میدهد.

هشدار در مصرف زردچوبه:                  اگر از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنید و یا دچار سنگ صفرا هستید، قبل از مصرف زردچوبه با پزشک خود مشورت کنید.