شیرین بیان

خواص درمانی شیرین بیان

خواص درمانی شیرین بیان:

درمان ورم معده، زخم معده و بیماری های التهابی روده:                       اثرات درمانی شیرین بیان در تمام قسمت های دستگاه گوارش دیده می شود. به همین دلیل می توان آن را در تمام موارد التهاب یا زخم دیواره روده یا معده مورد استفاده قرار داد. مصرف چای شیرین بیان در شب به کاهش ریفلاکس معده کمک می کند.

درمان آرتریت التهابی:                                                                             قدرت ضد التهابی شیرین بیان در از بین بردن حالت هایی نظیر خشکی، داغی و درد عضلات و مفاصل موثر خواهد بود. شیرین بیان با روشی که با عملکرد سایر استروئیدها تفاوت چندانی ندارد، به تعدیل التهاب مزمن و شرایطی مانند آرتریت روماتوئید و آرتریت گیجگاهی کمک می کند.

درمان زخم های دهانی، گلودرد، برونشیت و سرفه:                                              چای شیرین بیان به تنهایی یا در ترکیب با سایر گیاهان دارویی مناسب برای غرغره یا دهان شویه موثر و خوش طعم، برای درمان زخم های دهان، گلو و حنجره بشمار میرود. علاوه بر این، نوشیدن این چای به درمان التهابات و تریک مجاری تنفسی مانند عفونت نایژه ها کمک میکند و برای درمان سرفه و از بین بردن خلط و سینه موثر است. به نظر میرسد این گیاه در جلوگیری از پوسیدگی دندان ها نیز موثر باشد.

درمان عفونت های ویروسی:                                                                  اگر چه شیرین بیان به این منظور شناخته نمی شود، در ترکیب با سایر گیاهان، منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن و مقابله با عفونت های ویروسی و سیار عفوت ها خواهد شد. از دیگر بیماری هایی که شیرین بیان برای درمان آن ها توصیه شده است میتوان به سندرم خستگی مزمن، مونونوکلئوز، بیماری لایم، زونا و التهاب لوزه ها اشاره کرد.

تقویت کننده غدد آدرنال:                                                                      شیرین بیان در شرایطی که غدد آدرنال به استرس های طولانی مدت مبتلا شده اند، کارساز خواهد بود. این گیاه نوعی مقوی موثر برای غدد آدرنال است و به بهبود بیماری و خستگی مزمن کمک میکند. همچنین شیرین بیان دارویی استروژنی است که می توان در درمان خستگی های مزمن دوران یائسگی نیز آن را مصرف کرد.

سایر کاربردها:                                                                                         تحقیقات در چین نشان داده است که شیرین بیان در سندرم تخمدان پلی کیستیک و بهبود نظم قاعدگی و باروری، موثر خواهد بود. این گیاه همچنین از کبد، بافت های غشایی در معده و مسیرهای تنفسی محافظت می کند. شیرین بیان داروی خوبی برای بازاریابی سلامت و بهبود بعد از بیماری است.