قهوه سبز

خواص سلامتی قهوه سبز

خواص سلامتی قهوه سبز:

قهو ه سبز دانه قهوه حاوی ترکیباتی است که به عنوان اسیدهای کلروژنیک شناخته می شوند. برخی معتقدند که این ترکیبات دارای اثرات آنتی اکسیدانی هستند و به کاهش فشار خون کمک می کنند و به شما کمک می کنند وزن کم کنید.بو دادن قهوه مقدار اسیدهای کلروژنیک اش را کاهش می دهد. به همین دلیل است که نوشیدن قهوه بو داده شده باعث کاهش وزن نمی شود.

قهوه سبز شبیه قهوه معمولی است، چون هنوز حاوی کافئین میباشد.

۱- کاهش وزن و لاغری

قهوه سبز سرشاراز اسید کلروژنیک و پولیفنول است. به اعتقاد برخی پزشکان اسید کلروژنیک خواص آنتی‌اکسیدانی دارد و به همین دلیل به کاهش فشار‌خون و کاهش وزن کمک می‌کند. در حقیقت قهوه سبز با افزایش عملکرد سوخت و ساز بدن و متابولیسم سبب کاهش وزن و لاغری می‌شود. با این‌همه در مورد خواص لاغری هیچ ماده غذایی نمی‌توان اغراق کرد. یکی از خواص قهوه سبز این است که تا حدی باعث کاهش اشتها می‌شود. علاوه بر این قهوه به‌دلیل دارا بودن کافئین، می‌تواند تا حدی متابولیسم بدن را افزایش دهد. همین افزایش متابولیسم، چربی‌سوزی را افزایش می‌دهد، بنابراین واقعیت این است که یکی از خواص درمانی قهوه سبز این است که  روی کاهش وزن تاثیر دارد اما این خاصیت زمانی است که قهوه به‌طور منطقی و با رعایت اصول صحیح تغذیه و ورزش مصرف شود.

۲- کاهش فشار و قند خون

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در قهوه سبز به کاهش فشارخون کمک می‌کنند. از سوی دیگر تأثیر قهوه در کنترل قند خون به خاطر پولیفنول‌ها و اسید کلروژنیک موجود در آن است. این ترکیبات روی هورمون‌های ترشح شده از لوله گوارش تأثیر گذاشته و جذب گلوکز (قند) را کاهش می‌دهند. البته نوشیدن این قهوه به تنهایی نه سبب کاهش فشار خون و نه پایین آوردن قند خون می‌شود. رعایت یک رژیم غذایی اصولی و سالم در کنار نوشیدن روزانه ۲ فنجان قهوه سبز به کاهش فشار خون و قند خون کمک می‌گند.