سنجد

خواص سنجد برای معده

خواص سنجد برای معده:

این پژوهشگر طب سنتی افزود:زیاد خوردن سنجد برای گوارش خوب نیست و عمل هضم را مختل می کند و برای گوارش هم سنگین است، همچنین مصلح آن مواد شیرین نظیر نبات و شکر است. سنجد با مکانیسم مهار صفرا و با تقویت معده و دریچه ها مانع بروز تهوع و استفراغ می شود. بنابراین به افرادی که صبحگاهان حالت تهوع داشته یا مزه دهان آنها تلخ است (بیشتر در افراد صفراوی با مزاج گرم وخشک روی می دهد) توصیه می شود, پس از بیدار شدن از خواب دو تا سه عدد سنجد مصرف کنند. مصرف سنجد برای زنان باردار که دچار تهوع هستند, بسیار مفید است. سنجد رفع کننده سموم معده و روده می باشد. مصرف سنجد درمان گر ورم کیسه صفراست.

سنجد برای سلامتی دستگاه گوارش افراد بسیار مناسب است و افرادی که رژیم های لاغری دارند، می توانند سنجد را در برنامه غذایی خود قرار دهند.

خواص سنجد برای اسهال

میوه سنجد قابض و بر طرف کننده اسهال است. جوشانده برگ سنجد، بهترین دارو برای اسهال کودکان است. سنجد در بهبود اسهال بسیار موثر است ولی در عین حال مصرف زیاد آن باعث یبوست میشود و از آنجاییکه گیاه بدون ضرری است جایگزین خوبی برای داروهای شیمیایی ضد اسهال برای کودکان میباشد از طرف دیگر باعث از بین بردن سم های موجود در روده و معده میشود در نتیجه باعث مشکلات گوارشی بسیاری میشود.