بلوبری (ایرانی)

خواص و تاثیرات پوست و موی بلوبری

مبارزه با آکنه:

از آسیب های پوستی مانند علائم پیری، چین و چروک، آکنه و غیره می توان با مصرف بلوبری جلوگیری کرد زیرا این میوه مغذی و ویتامین های زیادی که دارد به جلوگیری از چنین آسیب هایی کمک می کند. آکنه به دلیل تشکیل چربی اضافی در داخل منافذ پوست ایجاد می شود و در حالی که بلوبری سرشار از فیبر است. ماسک تهیه شده با بلوبری خرد شده، مرکبات و عسل که یک بار در روز استفاده می شود و به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه در آن نگهداری می شود، می تواند در کاهش آکنه کمک کند. بعداً صورت خود را با آب ولرم بشویید.

ضد پیری:

واریس ممکن است قبل از اینکه پوست ضعیف و چروک شود، به صورت غیر ضروری ظاهر شوند. این ممکن است خبر یک اثر روند پیری را قبل از موعد به شما بدهد. این امر عموماً هنگامی اتفاق می افتد که مقدار کافی اکسیژن در پوست وجود نداشته باشد. بلوبری سرشار از آنتی اکسیدان است بنابراین برای ضد پیری موثر هستند. یک فنجان خمیر بلوبری، ماست و عسل که روزانه به مدت ۱۵ دقیقه استفاده می شود و تا قبل از حمام نگهداری شود، می تواند در جلوگیری از علائم پیری به شما کمک کند.

رفع سیاهی زیر چشم:

مشکل بزرگی که نوجوانان در این سن با آن روبرو هستند، سیاهی زیر چشم است. بلوبری به وفور دارای ویتامین A و C است که می تواند در خلاص شدن از شر آن نقاط تیره به شما کمک کند. یک گلوله پنبه ای را در آب بلوبری خیس کنید و هر روز ۱۰ دقیقه قبل از خواب، بالای پلک خود نگه دارید، به شما کمک می کند تا از شر آن نقطه سیاه خلاص شوید.

رفع پوست خشک:

به دلیل کمبود آب و فیبر، بسیاری از ما این روزها با مشکل مرتب خشکی پوست مواجه هستیم. با استفاده از روزانه ماسک بلوبری می توانید از این مشکل جلوگیری کنید. بلوبری با فیبر و آب تأمین می شود. این آب در صورت خیس شدن پوست می تواند به خلاص شدن از شر خشکی پوست کمک کند و از زبری نیز جلوگیری می کند.

کاهش ظاهر رگ های عنکبوتی:

رگ های عنکبوتی، سیاهرگ های خونی گشاد شده ای هستند که به پوست نزدیک می شوند و باعث پیر شدن پوست می شوند و به دلیل ضعف عروق پوست باعث ایجاد شکاف در پوست می شود. بلوبری که به اندازه کافی آنتی اکسیدان دارد قادر به خلاص شدن از رادیکال های آزاد است و به کاهش اثر قرمزی ناشی از شل شدن رگ های خونی کمک می کند. با دم کردن بلوبری و سپس مخلوط کردن آن با ماست و مالیدن ماسک به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه ، می توان شکاف ها را از بین برد.

تقویت رشد مو:

مواد شیمیایی موجود در بلوبری که به تسهیل رشد مو و جلوگیری از ریزش موهای زائد کمک می کند. بسته ای از بلوبری خرد شده و روغن زیتون را می توان روی ریشه مو بمالید و به مدت ۲۰ – ۳۰ دقیقه می توانید قبل از شستشو آن با آب ولرم، نگه دارید. این ماسک می تواند به رشد موهای کودک کمک کند و همچنین از ریزش مو جلوگیری می کند.

جلوگیری از خاکستری زودرس مو:

خاکستری شدن مو با پیری و به دلیل از بین رفتن رنگدانه های مو و کراتین به وجود می آید. این می تواند به دلیل مشکلات ارثی یا مقدار ناکافی ویتامین B12 در بدن اتفاق بیفتد. بلوبری به مقدار کافی ویتامین B12 دارد که می تواند به جلوگیری از خاکستری شدن زودرس موکمک کند. استفاده از یک بسته ساخته شده از آب بلوبری و روغن زیتون / نارگیل به مدت ۲۰ دقیقه قبل از استحمام، یک بار در هفته می تواند یک پیشگیری موثر باشد.