پودر نارگیل

فواید دارویی و درمانی پودر نارگیل برای سلامتی بدن

  • گلوتن ندارد:         آرد نارگیل گلوتن ندارد و یکی از بهترین آرد های جایگزین آرد گندم برای افراد مبتلا به سلیاک، سندروم روده تحریک پذیر و افرادی که به گلوتن حساسیت دارند، شناخته می شود. همچنین پودر نارگیل یکی از بهترین مواد غذایی برای گیاهخواران، افراد وگن و افرادی است که رژیم غذایی پالئو و کتو را دنبال می کنند.
  • قند خون و دیابت:         پودر نارگیل شاخص گلیسمی پایینی دارد، حاوی مقادیر کم کربوهیدرات است و مقادیر بالای فیبر موجود در آن با کاهش سرعت وارد شدن قند مواد غذایی به جریان خون باعث کاهش قند خون و خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ می شود.
  • معده و دستگاه گوارش:         مقادیر بالای فیبر موجود در پودر نارگیل به بهبود هضم غذا کمک می کند و برای سلامت دستگاه گوارش مفید است. همچنین اسید های چرب زنجیره کوتاه موجود در آن به کاهش التهاب بدن کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری التهابی روده و سندروم روده تحریک پذیر را کاهش می دهند.
  • درمان یبوست:         مقادیر بالای فیبر موجود در پودر نارگیل با بهبود حرکات روده و افزایش حجم مدفوع به پیشگیری و درمان یبوست کمک می کند.
  • کلسترول خون و قلب:         تحقیقات نشان می دهد که پودر نارگیل به دلیل مقادیر بالای فیبر موجود در آن به کاهش چربی خون (کلسترول و تری گلیسیرید بالای خون) کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد. علاوه بر این، لوریک اسید موجود در پودر نارگیل، احتمال ایجاد پلاک در شریان ها را کاهش داده و به سلامت قلب کمک می کند.
  • لاغری و کاهش وزن:         فیبر و پروتئین موجود در پودر نارگیل به کاهش اشتها کمک کرده و با جلوگیری از پرخوری باعث لاغری و کاهش وزن می شوند. علاوه بر این، پودر نارگیل حاوی MCT (تری گلیسیرید های با زنجیره متوسط) است که با بهبود متابولیسم بدن و افزایش سوخت و ساز به لاغری و کاهش وزن کمک می کنند.
  • ضد میکروب طبیعی:         پودر نارگیل غنی از لوریک اسید، یک نوع چربی است که دارای خواص ضد میکروبی طبیعی و قوی بوده و خطر ابتلا به عفونت های باکتریایی (ناشی از باکتری استافیلوکوکوس اورئوس)، ویروسی و قارچی را کاهش می دهد.