پودر دارچین

مزایای سلامتی دارچین (بخش دوم)

    1. تغذیه با شیر مادر:            همچنین ادعا شده است که دارچین می تواند در ترشح سالم شیر مادر نیز تاثیرگذار باشد و می تواند به تخلیه ادرار نیز کمک کند.
    2. جلوگیری از خونریزی با دارچین :            دارچین می تواند به طور طبیعی، خونریزی بیش از حد را متوقف کند و روند بهبودی را تسریع می بخشد.
    3. کمک به بهداشت دهان و دندان با دارچین:            دارچین یک عنصر محبوب در آدامس و دهانشویه ها است. خواص ضدالتهابی دارچین می تواند از دندان ها و لثه در برابر صدمه و آسیب محافظت کند و همچنین تنفس و بوی بد دهان را نیز از بین می برد.
    4. دارچین برای کنترل و دفع حشرات:            دارچین می تواند بسیاری از حشرات را دفع کند.شما می توانید تکه هایی از دارچین را در قسمت های مختلف خانه قرار دهید، تا بتواند حشرات را از آنجا دور کند.
    5. درمان سرفه ها و سرماخوردگی های معمول با دارچین :            دارچین در طب چینی بعنوان یک درمان طبیعی برای سرفه و سرماخوردگی مورد استفاده قرار می کیرد. دستور تهیه برای سرماخوردگی:یک تکه چوب دارچین را به آب جوش اضافه نمایید و اجازه دهید در حدود ۲ دقیقه به جوش آید، سپس چوب دارچین را از آن خارج کنید و آن را مانند چای های دیگر بنوشید و لذت ببرید. شما می توانید این چای را دو بار در روز مصرف کنید.در حالی که سرماخوردگی شما بیش از ۳ روز ادامه پیدا کرد،حتما به پزشک مراجعه کنید.
    1. درمان دندان درد با دارچین :            پنج قاشق چای خوری عسل را با یک قاشق چای خوری پودر دارچین اضافه کنیدو تکه ای از آن را روی قسمت آسیب دیده دندانتان بگذارید. این روند را دو الی سه بار در روز تکرار کنید، تا احساس درد شما کاهش یابد.
    2. کمک به هضم غذا و رفع مشکلات گوارش با دارچین:            دارچین نه تنها به غذا عطر و طعم می دهد، بلکه به هضم آن نیز کمک می کند. همچنین برای از بین بردن حالت تهوع، استفراغ، اسهال، ناراحتی معده و نفخ نیز مفید است.
    3. از بین برنده باکتری های ایکولای با دارچین:            دارچین به دلیل خواص ضد میکروبی که دارد، با باکتری ها مبارزه می کند.پراکسیدهیدروژن را با روغن دارچین ترکیب کنید و می توانید آن را در آب میوه هایتان بربزید و بنوشید.
    4. دارچین برای کمک به بهبود و تقویت روحیه:            دارچین بهترین درمان برای افسردگی های زمستانه است ، همچنین مطالعاتی نشان داد که بوی دارچین می تواند تحریک پذیری و اضطراب را نیز کاهش دهد.