میخک

مضرات مصرف گل میخک

همانطور که گفته شد میخک بسیار گرم است، بنابراین برای گرم مزاجان مناسب نیست و ممکن است باعث ناراحتی کلیه و روده‌ها شود.  این نکته را مدنظر قرار دهید که؛ تنها از طریق تزریق و یا مصرف دارو‌های مسکن تجویز شده توسط دندانپزشک است که می‌توان درد دندان را تسکین داد و حتی استفاده از اسپری‌های لیدوکائین نیز به دلیل بی‌حسی موضعی تاثیری در درد‌های عمیق که از داخل استخوان و از عصب دندان بیمار برخاسته است، ندارد.

استفاده از روش‌های سنتی و خانگی مانند گذاشتن میخک بر روی دندان و موارد دیگر علمی نیست و حتی گذاشتن میخک به مدت چند روز یا چند ساعت در سطح دندان به دلیل داشتن خواص اسیدی، احتمال زخم شدن لثه فرد را فراهم می‌کند.

این احتمال وجود دارد که با به‌کار بردن داروی «اوژنول» که استخراج شده از میخک است، در پانسمان‌های موقت دندان، توسط دندان‌پزشک بی‌حسی موضعی ایجاد شود، اما در صورتی که سر عصب باز باشد، اثر بی‌حس کنندگی و یا تسکین درد وجود خواهد داشت.

اما باید توجه داشته باشید که افراد با گذاشتن میخک بر سطح دندان در منزل نمی‌توانند درد را تسکین دهند و برای برطرف کردن این درد‌ها باید با مراجعه به متخصصان مربوطه، با بی حسی و تسکین موقت از راه‌های یاد شده، به بررسی و برطرف کردن عامل اصلی درد دندان بپردازند.