زنجبیل

نحوه استفاده زنجبیل برای کاهش وزن

نحوه‌ی مصرف زنجبیل برای کاهش وزن

زنجبیل و لاغری - چای زنجبیل و لیمو و عسل می تواند به کاهش وزن کمک کند.

اگر می‌خواهید از اثرات شگفت‌انگیز زنجبیل برای کاهش وزن بهره‌مند شوید، می‌توانید زنجبیل را به روش‌های زیر مصرف کنید.

  • پیش از غذا خوردن یک تکه‌ی نازک زنجبیل بجوید. این کار به تنظیم سوخت‌وساز، تحریک هضم غذا، کاهش سطح کورتیزول و افزایش انرژی کمک می‌کند.
  • تکه‌‌ی کوچکی زنجبیل را رنده و با کمی آب لیمو ترش و نمک ترکیب کنید. قبل از وعده‌های غذایی کمی از این ترکیب را مصرف کنید. این کار باعث کنترل اشتهای شما می‌شود و به هضم غذا کمک می‌کند. علاوه‌بر آن از خواص لیمو ترش هم بهره‌مند می‌شوید.
  • زنجبیل یکی از ادویه‌های مناسب برای لاغری است. هر زمانی که خواستید مصرف زنجبیل‌تان را افزایش بدهید، می‌توانید از آن به‌عنوان یک طعم‌دهنده در غذاهایتان استفاده کنید. پختن زنجبیل به‌مدت کوتاه و در حدود ۶ دقیقه می‌تواند فواید آن را برای سلامتی افزایش بدهد. خوشبختانه زنجبیل طعم دلپذیری دارد و نیازی نیست طعم آن را در غذایتان پنهان کنید.
  • زنجبیل تازه را برش بدهید و در انواع غذاها، سوپ‌‌ها و سُس‌ها بریزید. این کار طعم تند و خوبی به غذایتان می‌دهد و در کنار آن به حفظ سلامتی‌تان هم کمک می‌کند. بهترین زمان برای افزودن زنجبیل به غذا، مراحل انتهایی پخت است. اگر زنجبیل خیلی زود به غذا اضافه شود، در اثر فرایند پخت مقداری از جینجرول خود را از دست می‌دهد. پختن زنجبیل به‌مدت چند دقیقه باعث می‌شود آنتی‌اکسیدان‌های موجود در زنجبیل آزاد شوند.
  • یک راه خوب دیگر برای افزایش مصرف زنجبیل در زندگی روزمره‌، درست کردن چای لیموترش و زنجبیل است. نوشیدن دو یا سه وعده از این چای در روز می‌تواند زنجبیل دریافتی‌تان را افزایش بدهد. درضمن درست کردن این نوشیدنی آسان است و طعم خوبی نیز دارد. لیموترش نیز می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. برای تهیه‌ی چای لیموترش و زنجبیل می‌توانید ۵ سانتی‌متر ریشه‌ی زنجبیل را با یک لیتر آب، ۳۰ میلی‌لیتر لیمو ترش و ۵ میلی‌لیتر عسل مخلوط کنید. برای درست کردن این نوشیدنی، زنجبیل را با آب جوش به‌مدت ۵ دقیقه مخلوط کنید و درپوشی روی آن قرار بدهید. پس از خنک شدن ترکیب حاصل، عسل و لیمو را اضافه کنید و از خواص عسل و لیمو نیز بهره ببرید. همچنین می‌توانید به جای آب جوش از چای سبز برای تهیه‌ی این نوشیدنی استفاده کنید.