زنجبیل

چگونه روند کاهش وزن را سرعت ببخشیم

با مصرف زنجبیل چقدر وزن کم می‌کنیم؟

میزان کاهش وزن با مصرف زنجبیل - لاغری و زنجبیل

مصرف زنجبیل نمی‌تواند به سرعت وزن‌تان را کاهش بدهد. تأثیرات مصرف زنجبیل آهسته و تدریجی است. عجول نباشید و کمی صبر کنید تا از اثرات زنجبیل بهره‌مند شوید. گاهی اوقات از دست دادن حتی پانصد گرم در ماه نیز می‌تواند دستاورد بزرگی باشد.

باید به یاد داشته باشید که روند کاهش وزن‌تان علاوه‌بر زنجبیل به موارد دیگری مانند ورزش، تغذیه، استرس و عوامل وراثتی نیز وابسته است. برای بهره‌مندی بهتر از فواید زنجبیل باید سایر روش‌های کاهش وزن را نیز به کار ببندید تا زودتر به نتیجه‌‌ی دلخواه‌تان برسید.

چگونه روند کاهش وزن را سرعت ببخشیم؟

در قدم اول مصرف چربی‌های ناسالم، غذاهای فرآوری‌شده، فست‌فودها، شکر و قند را متوقف کنید. همچنین با مصرف مواد غذایی زیر می‌توانید با سرعت بیشتری وزن‌تان را کاهش بدهید. برخی مواد غذایی می‌توانند به شما در کاهش وزن کمک کنند. روغن نارگیل،‌ زیره، سرکه‌ سیب، لیمو ترش و آب آن، چای سبز، عسل و دارچین و برخی از ادویه‌ها در روند کاهش وزن مؤثرند.

کارهای زیر نیز می‌توانند به شما در کاهش وزن کمک کنند.

  • تحرک داشته باشید. با ۴ یا ۵ وعده تمرین ورزشی ملایم در هفته می‌توانید سوخت‌و‌ساز بدن‌تان را افزایش بدهید. اگر برای انجام تمرینات ورزشی زمان کافی در اختیار ندارید، ۲۰ تا ۴۰ دقیقه پیاده‌ روی در روز نیز می‌تواند تأثیرات چشمگیری در سلامتی و تناسب اندام‌تان داشته باشد.
  • تمرینات تناوبی (اینتروال) انجام بدهید. در این شیوه‌ی تمرینات ورزشی، تمرینات پُرفشار و کم‌فشار به تناوب انجام می‌شوند. براساس تحقیقات این شیوه از تمرینات ورزشی سرعت سوزاندن چربی‌ها را می‌تواند تا ۳۶ درصد افزایش بدهد.

زنجبیل علاوه‌بر کاهش وزن، به درمان التهاب، کاهش حالت تهوع، بهبود گوارش و نابودی سلول‌های سرطانی کمک می‌کند. همچنین با درست کردن چای زنجبیل می‌توانید بدن خود را سم‌زدایی و با بسیاری از امراض مبارزه کنید.

پودر زنجبیل را می‌توان ماه‌ها نگهداری کرد. بهترین شرایط برای نگهداری پودر زنجبیل قرار دادن آن در ظرف شیشه‌ای سر بسته و در مکانی تاریک و خنک است. ریشه‌ی زنجبیل تازه را می‌توان تا سه هفته در یخچال نگهداری کرد. همچنین می‌توان ریشه‌ی زنجبیل را به‌مدت ۶ ماه در فریزر نگهداری و در مواقع موردنیاز مصرف کرد.

بیشتر افراد می‌توانند از فواید زنجبیل بهره‌مند شوند، اما زنجبیل گزینه‌ی مناسبی برای همه‌ی افراد نیست. ممکن است زنجبیل با برخی داروها تداخل داشته باشد و تأثیراتی منفی بر سلامت افراد بگذارد.