برگ زبان گنجشک

خواص درمانی برگ زبان گنجشک

پوست درخت زبان گنجشک می تواند به عنوان تب بُر مورد استفاده قرار گیرد و برای این کار می توانید ۴۰ گرم از پوست درخت را در یک لیتر آب بجوشانید و میل کنید.

پوست و برگ های درخت زبان گنجشک به طور سنتی برای درمان اسهال نیز استفاده می شده است، برای این کار می تواند یک مشت از پوست ساقه این درخت یا برگ هایش را در یک لیتر آب بریزید و بعد از دم کردن یا جوشاندن دو بار، هر بار یک فنجان، قبل از وعده غذایتان از آن بنوشید.

عصاره زبان گنجشک و برگ و پوست آن می توانند راهی برای افزایش ادرار و رفع بندآمدگی ادرار باشند و دفع اسید اوریک را در ادرار افزایش می دهند. برای این کار ۳۰ گرم برگ این درخت را در یک لیتر آب بجوشانید و اجازه دهید به مدت ۱۲ دقیقه دم بکشد، سپس آب آن را صاف کرده و یک بار در صبح و بار دیگر عصر میل نمایید.به دلیل خواصی که تا به حال گفته شد.

زبان گنجشک می تواند در درمان نقرس در افراد میانسال و همچنین درمان درد های روماتیسمی همانند؛ پوکی استخوان و آرتریت روماتوئید نیز موثر باشد. برای این کار می توانید کمی از برگ های این درخت را به صورت چای دم نمایید و مصرف کنید.

این گیاه تاثیر زیادی در کاهش اسید اوریک خون و درمان نقرس دارد و یا اینکه برای درمان درد، مقداری از برگ و یا گل این درخت را در یک لیتر الکل به مدت ۱۵ دقیقه جوشانده و صاف کنید و سپس تفاله آن را روی محل درد کمپرس کنید.

از درخت زبان گنجشک در درمان مشکلات مربوط به سنگ کلیه و مثانه نیز استفاده می شود، می توانید زبان گنجشک را به صورت عرقیجات یا پودری یا به صورت دم کرده میل کنید و از خواص آن بهره مند شوید.

از طرفی می توانید از برگ و پوسته درخته زبان گنجشک به عنوان ملین نیز استفاده کنید، این گیاه به این دلیل که حاوی ترکیبی به نام مانیتول است می تواند برای درمان یبوست و همچنین حذف مواد زاید از روده نیز استفاده شود. البته در مقایسه با سایر ملین ها تاثیر خفیف تری دارد.

افرادی که مایلند وزن کم کنند و از رژیم غذایی پیروی می کنند می توانند با مصرف حداکثر دو فنجان از دمنوش زبان گنجشک در روز، متابولیسم خود را افزایش دهند و سریع تر به نتیجه دلخواه خود برسند.

دقت کنید که مصرف زبان گنجشک می تواند برای برخی از افراد حساسیت های آلرژیک ایجاد کند و به همین دلیل می بایست کم و با فاصله زمانی مصرف شود.