گرانول سیر

خاصیت ضدعفونی کننده سیر

سیر یکی از مهمترین گیاهان دارویی دنیاست که مقالات متعددی درباره خواص دارویی و شافبخشی آن منتشر شده و درمورد آن تحقیق شده است. حتی برخی از قدما برای سیر قدرت های ماورایی نیز قائل بودند. بگونه ای که معتقد بودند سیر توانایی محافظت از انسان برابر شیاطین و اجنه را دارد . همچنین برای سیر خواص دارویی فراوانی در مقابل عفونت ها ذکر شده است.

اثرات مهم این گیاه شامل آنتی بیوتیک و ضد عفونی کننده، ضد قارچ، رقیق کننده خون، مقابله با سرقه و بیماریهای تنفسی، کاهنده فشار خون، کاهنده کلسترول خون، محافظت از میکرو ارگانیسم های مفید روده می باشد.

جلوگیری از عفونت:                               قبل از اینکه آنتی بیوتیک های شیمیایی رایج در دسترس باشند، سیر یکی از شایع ترین داروها برای درمان عفونت ها بود. در جنگ جهانی اول، از سیر برای پوشاندن زخم های سربازان استفاده می شده است. امروزه نیز هنوز هم در درمان عفونت ها کاربرد دارد.

سیر دارویی عالی برای انواع عفونت های تنفسی از جمله سینوزیت، سرماخوردگی، آنفلوانزا، گلو درد، سرفه به ویژه برونشیت است. خوردن یک سیرچه به صورت کامل یا خرد شده همراه غذا یا بصورت قرص، توانایی بدن برای مبارزه با عفونت و سرعت بهبود را بالا میبرد. داروی فوری برای سرماخوردگی و گلودرد را میتوان با مخلوط کردن یک حبه سیر خرد شده، آب لیمو ی تازه تا ۲ قاشق عسل و مقداری زنجبیل خشک شده یا ترجیحاً مقدرای ریشه خرد شده و تازه زنجبیل، در منزل درست کنید. مواد فوق را در یک لیوان ریخته، روی آن آب داغ بریزید و روزی ۳ فنجان از این محلول را بنوشید. می توان سیر را همراه آنتی بیوتیک های موسوم نیز برای تکمیل اثرات آن ها و هم چنین به منظور محافظت از باکتری های روده و جلوگیری از برفک دهان تجویز و مصرف کرد. استفاده مداوم از سیر تازه و یا روغن سیر به مدت چند هفته در درمان عفونت های موضعی مانند خارش و عفونت گوش و زگیل موثر میباشد.

نکته قابل توجه در مصرف این گیاه:      اگر از داروهای ضد انعقاد یا رقیق کننده خون مانند آسپرین استفاده میکنید، قبل از مصرف سیر از پزشک خود مشورت بگیرید.