سنجد

خواص عرق گل سنجد

آب جوشانده یا دم کرده آن را بنوشید برای باز کردن گرفتگی ها و تحلیل گاز و نفخ و درمان یرقان مفید است، مقوی معده و مقوی کبد است، برای درمان بیماریهای دماغی مانند فلج و کزاز و برای قلب و زخم های ریوی و تنگی نفس مفید است، برای زنانی که باردار نمیشوند موثرو مهیج شهوت در زنان و دختران جوان است.

استفاده از عرق آن و یا ماساژ آن بر روی موی سر باعث رشد مو می دهد.

بوی عطر گل سنجد محرک قوای جنسی زنان است ولی بلعکس تقریبا مضعف قوای جنسی مردان میباشد.

عرق شکوفه سنجد، ضد نفخ مؤثری برای معده می باشد. یکی از دانشمندان گفته است میوه سنجد گوشت براستخوان می رویاند و انسان را فربه می کند. پوست را تقویت کرده و کلیه ها را گرم نگه داشته و مانع از تکرر ادرار می شود. در هند از روغن هسته آن لعوق یا شربت غلیظی درست می کنند که در التهاب غشاهای مخاطی همراه با ترشح همانند انواع زکام و نیز در موارد عفونتهای برونشها مصرف می نمایند.

در اسپانیا از شیره گل سنجد برای قطع تب های مهلکو خطرناک استفاده می شود. میوه سنجد از نظر طب سنتی،طبیعت سرد و خشک دارد و مقوی و مفرح است،ضد تهوع و صفرا بر نیز می باشد. سنجد به ویژه خام آن برای بند آوردن اسهال نافع است.

جوشانده گل سنجد برای بیماریهای دماغی مانند فلج و کزاز و نیز برای قلب و زخمهای ریوی و تنگی نفس مفید است و برای تقویت معده و کبد و باز کردن گرفتگیها و تحلیل گاز معده و یرقان نافع می باشد.